Ana içeriğe atla

KASTANİES (YUNANİSTAN) GEZİ NOTLARI

Benelüx Paris turundan döner dönmez havaalanından doğruca düğün için Edirne’ye gittik. Yunanistan’a gitme sevdam tam gaz devam ederken, sınıra da bu kadar yaklaşmışken giriş çıkış yapmadan duramazdım :) Pazarkule sınır kapısına 4 km mesafedeydik, pasaportlar da yanımızdayken eve dönmeden sınıra gittik. Arabayı sınırda bıraktık, aslında biraz tedirgindik ama sınırda bir sürü arabayı görünce rahatladık :) Amacımız yürüyerek Kastanies’(Καστανιές)e gitmekti..Yurtdışı çıkış harcımızı ödedik ve başladık yürümeye. Bu arada Pazarkule sınır kapısında araç trafiğinden çok yaya trafiği vardı. Tabi Yunanistan pasaportuna vize gerekmediği için Yunanlar sık sık bu sınırdan giriş yapıyorlar :) Artık Yunanistan’daydık, gümrük beklerken önce askeri bölgeden geçtik biraz korkmadık da değil :) 5 dakika sonra gümrüğü gördük, pasaportlarımızı onaylattık. Yunanca konuşma sevdasıyla hemen gümrükteki adama bir şeyler anlattım, anlam veremediğine eminim :) Pasaport onayından sonra 800 metre yürüdük. Köye geldiğimizde bitmiştik çünkü Edirne’de yılın en sıcak günüydü ve biz o sıcakta en ufak bir gölge olmayan yerde yürüdük.. Sınıra bu kadar yakın bir yerleşim yeri olduğunu bilmiyordum.

Ağustos 2016

Sınıra en yakın olan Yunanistan şehir Evros(Έβρος)’tur. Yaklaşık 150.000 nüfusu var ve bağlı olan en büyük ilçe Alexandroupoli (Αλεξανδρούπολη). Diğer büyük ilçesinden biri Orestiada (Ορεστιάδα) ve Kastanies’de Orestiada’ya bağlı bir köy..

Küçük bir yer ama çok şirindi. Sadece birşeyler yemek, ouzo ve frape içmek için gidilebilir. Tabi ben bir de market bulup feta, kahve, süt kapsülü, zeytin ve çikolata aldım. Hava aşırı sıcak olduğu için herkes evlerindeydi. Yemek yemek için açık birkaç yerden Kameni Roda (Κάμμενη Ρόδα) ‘yı seçtik. Her zamanki gibi ouzomuzu ve mezelerimizi söyledik. Genellikle çok beğendiğimiz (Selanik gezisinde anlattıklarım) mezeleri yiyoruz, yine bu sefer de geleneği bozmadık. Yemek yedikten sonra Frape için başka bir yere geçtik. Çok tatlı 2 kadının işlettiği kafede bizden başka kimse yoktu :) Şekerli ve sütlü frapelerimizi söyledik, TV’deki haberleri de dinleyerek keyif yaptık. Kahve sonrası biraz turladık ama hem Pazar hem de sıcak olmasından dolayı her yer kapalıydı. Zaten küçük olan bu kasabada yarım günde yapılabilecek her şeyi yaptık :)  gezerken at üstünde gezen 3 kişiyi gördük :) gerçekten tam bir Texas kasabası gibiydi:):):)

Gelelim Free Shop’a.. Diğer free shop’lara göre daha küçük olması rağmen ouzonuzu, ouzo şekerlerinizi, çikolatalarınızı rahatlıkla bulabilirsiniz ancak 48 saat Yunanistan’da kalmamanız durumunda Türkiye’ye içki getirmeniz yasak! Gümrük memurunun el koyma hakkı var ancak ucuz olması nedeniyle riske atıp şansınızı deneyebilirsiniz :)

Özellikle sınıra yakın yaşayanlar için haftasonu kaçamağı planlanabilecek yakın yerlerden biri de Orestiada. Kastanies’in de bağlı olduğu Orestiada daha büyük bir yerleşim yeri(kasaba) var. Otobüs ile ulaşım sağlanabilir yaklaşık 17 km mesafede bulunuyor.

Eğer daha hızlı bir ulaşım isterseniz veya otobüs saatlerine bağlı kalmak istemezseniz taksi de bir seçenek. Kastanies’ten veya sınırdan bulacağınız bir taksiyle de ulaşım sağlayabilirsiniz. Taksi yaklaşık olarak 20-25 euro tutacaktır. Otobüs yani KTEL ile gidecekler için otobüs biletleri meydanda bulunan benzinciden alınıyor. Saatler de benzincinin camında asılı. Dönüş saatlerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz. Orestiada'ya gidiş dönüş otobüs bileti Aralık 2018 itibariyle 3.60€.

Orestiada gezi notları için tık tık :)

Diğer bir seçenek ise Aleksandroupoli’ye gitmek.. Trenle ya da otobüsle yaklaşık 2 saat bir yolculukla ulaşabilirsiniz. Aleksandroupoli(Dedeağaç) için bence en iyi seçenek otogardan Alpar Turizmle gitmek, hem tek araçla ulaşım sağlanıyor hem de daha rahat bir yolculuk oluyor. Alpar Turizm otogar-Alexandroupoli gidiş dönüş otobüs bileti fiyatı Eylül 2015 itibariyle yaklaşık 30 euro :) hem ucuz hem de kısa bir tatil değerlendirmek için ideal..

Alexandroupoli gezi notları için tık :)